Przejdź do głównej treści

Zastrzeżenie karty

Zastrzeżenie karty płatniczej

Jeśli utracisz kartę lub istnieje podejrzenie, że osoba trzecia poznała jej dane (np. numer karty, nazwę użytkownika, kod CVV), niezwłocznie zastrzeż kartę, aby niemożliwić jej nielegalne użycie. Bank przejmuje odpowiedzialność finansową za transakcje dokonane przy użyciu karty od momentu zgłoszenia zastrzeżenia.

 

Jak zastrzec kartę?

Możesz to zrobić w wygodny dla siebie sposób:

1. Portal kartowy KartoSFERA:

  • kliknij czerwoną kłódkę - trwałe zastrzeżenie, jeśli jesteś pewien, że karta nie zostanie odnaleziona,
  • kliknij niebieską kłódkę - czasowe zastrzeżenie, jeśli podejrzewasz, że karta może się jeszcze odnaleźć.

2. Osobiście - w dowolnej placówce Banku.

3. Telefonicznie - całodobowo

  • z telefonów komórkowych lub z zagranicy: +48 86 215 50 50
  • z Polski: 0 801 321 456 lub +48 828 828 828

4. Przez bankowość internetową - trwałe zastrzeżenie karty.

5. W aplikacji mobilnej - szybka blokada karty.

Rodzaje zastrzeżenia karty

Trwałe zastrzeżenie

  • Wybierz, gdy jesteśpewien, że karta została skradziona, zgubiona lub poufne dane (numer karty, CVV, PIN) mogły trafić do osób niepowołanych.
  • Po zastrzeżeniu karta nie może być ponownie użyta, nawet jeśli zostanie odnaleziona.

Czasowe zastrzeżenie

  • Wybierz, gdy istnieje szansa, że karta się odnajdzie.
  • Po zdjęciu blokady można dalej z niej korzystać
  • Uwaga: jeśli w ciągu 60 dni od czasowego zastrzeżenia karta nie zostaje odblokowana, system automatycznie przekształci blokadę w trwałe zastrzeżenie.